2012. augusztus 24.

A Nokia felfalja a Windows piacot

A finn vállalat nem meglepő módon könnyedén uralja a Windows Phone szektort.
A Nokia tavaly februárban jelentette be, hogy a Symbian helyett már a Microsoft-féle Windows Phone szoftverre kíván fókuszálni, majd pedig októberben meg is érkezett az első ilyen operációs rendszerű telefonja, a Lumia 800. Az azóta eltelt időkben ennél olcsóbb és egyben butább (Lumia 610 és 710), illetve drágább és nagyobb kijelzős (Lumia 900) modellek is érkeztek, melynek köszönhetően mára a Nokia egyértelműen a legnagyobb WinPho gyártóvá vált.

A Localytics legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy míg idén januárban 100 eladott Windows Phone készülékből még csak 22 volt Nokia gyártmányú, addig júliusban már 59-en figyelt ott a Nokia jól ismert márkajelzése (HTC: 21, Samsung 13). Az IDC piackutató cég szerint a Nokia még ennél is jobban áll, ugyanis szerinte az elmúlt negyedévben forgalomba került 5,4 millió Windows Phone telefonból 4 milliót a Nokia szállított le, ami ugyebár közel 75 százalékos részesedést jelent.

Ezek alapján elmondható, hogy jól teljesít a Nokia, azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a vállalat csak egy olyan piaci szektornak tudja a háromnegyedét uralni, mely a teljes okostelefonos piacon még csak 3,5 százalékos részesedéssel rendelkezik. Igaz ez ahhoz képest mindenképpen növekedést mutat, hogy a WinPho egy éve még csak 2,5 százalékon állt. A jövőt illetően pedig nagyon sok múlik majd azon, hogy az érkezőben lévő Windows Phone 8-as készülékek mennyire lesznek népszerűek a vásárlók körében.